یک صفحه تنظیمات کاربر پسندتر برای اپلیکیشن شما

ممکن است تا بحال به این مساله فکر نکرده باشید اما ما به صفحه تنظیمات دستگاهمان بسیار وابسته هستیم. زمان آن فرا رسیده به صفحه تنظیمات اپلیکیشن خود بروید و اونو تغییر بدید. tnw طی یک مسیر مشخص در جستجوی کشف روند های جدید طراحی در سال جاری است. اگرچه صفحه تنظیما در مقایسه با سایر جنبه های برنامه شما کم تر مورد استفاده قرار می گیرد اما حضور آن باعث می شود که کاربر احساس راحتی با برنامه شما داشته باشد. طراحی صفحه تنظیمات میتواند دشوار باشد زیرا توجه لازم را دریافت نمی کند و اغلب نسبت به دیگر امکانات برنامه شما نادیده گرفته می شود.
اما اگر درست انجام شود بدون شک تجربه کاربری برنامه شما را تغییر خواهد داد. تیم tnw اخیرا در رابطه با این موضوع بحث مختصری داشتند که برخی نتایج را ارائه دادند. اگر برای شما هم مفید بود میتوانید در اپلیکیشن خود از آن استفاده کنید.
این نتایج اغلب مربوط به موبایل می شود اما شما میتوانید در تنظیمات برنامه های تحت وب هم از آن ها استفاده کنید.‌
اولین نکته؛ دسته های متفاوت را گروه بندی کنید. تقریبا در همه برنامه های روزانه خود موارد زیادی از تنظیمات وجود دارد که شاید برای شما خسته کننده باشد. بهترین راه برای دسترسی یهتر گروه بندی دسته ها می باشد. سعی کنید تعداد دسته بندی های خود را کم و انها را عمومی نگه دارید. قبل از گروه بندی به رقبا یا برنامه های دیگر نگا کنید. برای مثال واتس اپ در اندروید دارای یک صفحه تنظیمات خیلی خوب است. علاوه بر گروه بندی تنظیمات محتوای هر گروه را نیز نشان می دهد.
گروه بندی ایده آل میتواند به صورت زیر باشد:

  • General
  • Account
  • Notifications
  • Appearance
  • Privacy
  • Help & Support
  • about

یک قسمت برای جستجو فراموش نشود

اگرچه گروه بندی همانند دسته بندی ها دسترسی آسان تر می کنند اما فیلد جستجو باعث می شود دسترسی سریع کاربر ۵ برابر بیشتر شود . این سناریو را در نظر بگیرید یک کاربر فقط میخواهد یه اعلان خاص را روشن کند ساده ترین راه جستجو برای آن اعلان خاص و روشن کردن آن است اگر شما هیچ قسمتی برای جستجو در تنظیمات قرار ندهید و یک لیست بلند از دسته بندی ها داشته باشید کاربر برای پیدا کردن تنظیم مورد نظر باید هرکدام از آیتم های دسته را جستجو کند که بسیار خسته کننده و زمان بر است .

دسته بندی ها را اولویت بندی کنید

بعد از گروه بندی دسته ها مرحله بعدی اولویت بندی آنهاست. فرض کنید در دسته ای شماره نسخه برنامه و جزئیات وجود دارد اگر بخواهیم صادق باشیم کسی به آن اهمیتی نمیدهد. بهترین کار تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده های استفاده و قرار دادن مورد استفاده ترین دسته بندی ها در بالا است

اطمینان حاصل کنید که موارد مخرب آخر باشند


هدف از فعلایت شما این است که کاربر را بیشتر در برنامه خود نگه دارید. قرار دادن یک مورد منفی مانند حذف حساب کاربری و logout در بالای صفحه توصیه نمی شود قطعا شما هم همچین چیزی ندیده اید . تعداد دفعاتی که کاربر از برنامه خارج می شود یا اطلاعات خود را حذف می کند معدود خواهد بود بنابراین قرار دادن آین ایتم در بالای لیست باعث کم تر دیده شدن موارد ضروری می شود.

آیا موارد مهم در بالای فهرست تنظیمات قرار دارند؟

تصور کنید یک تغییر مهم در حریم خصوصی و شرایط ایجاد شده است و کاربر باید آن را بررسی کند ، این موارد عملی باید در بالا قرار بگیرند تا بیشترین توجه را به خود جلب کنند.
در صورت استفاده مناسب، این بخش برتر می تواند به افزایش درآمد کلی شما کمک کند. می توانید یک گزینه ارتقاء برنامه را در آنجا داشته باشید. می توانید یک بنر یا اطلاعیه های مهم را در آن قسمت نمایش دهید تا کاربران در نگاه اول از دیدن آن مطلع شوند. برخی موارد دیگر می تواند شامل نشان دادن تعداد روزهای آزمایشی با گزینه ای برای به روزرسانی باشد.

چرا تبلیغات رو اضافه نکنید؟

اگر مجموعه ای از برنامه های کاربردی دارید – یا ادغام هایی از این قبیل ، یا حتی یک برنامه کاملاً متفاوت اما از همان شرکت توسعه ، شما می توانید آن را در برنامه خود تبلیغ کنید. همچنین می توانید این موارد را در یک دسته جداگانه قرار دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *